365tips.be

De beste Microsoft 365 tips op het web

Microsoft 365 Productivity Score activeren en gebruiken

Productiviteitsscore geeft inzichten die de manier waarop werk wordt gedaan inzichtelijk maakt. Het geeft inzicht hoe je organisatie werkt, inzichten die aangeven waar men vebeteringen kan aanbrengen zodat mensen hun doelen kunnen bereiken, en acties om vaardigheden en systemen bij te werken zodat iedereen zijn job beter kan doen. Laten we elk van deze gebieden in meer detail bekijken, te beginnen met inzicht in hoe je organisatie werkt. Maar eerst, de activatie.

Surf naar het Microsoft 365 Admin Center

Surf naar: https://admin.microsoft.com of ga direct naar het Productivity Score rapport via: https://admin.microsoft.com/AdminPortal/Home#/productivityscore
Activeer de productivity score via de blauwe knop.

De productiviteitsscore gebruiken

Communicatiestromen

Microsoft meet hoe vaak mensen e-mail, chat en communityposts gebruiken om te communiceren, zodat je begrijpt hoe mensen in je organisatie informatie vinden en delen. Onderzoek toont aan dat het gebruik van real-time communicatietools een meer verenigde organisatie creëert en het moreel van de medewerkers opbouwt, ongeacht de locatie. Lees meer.

Vergaderingen

Onderzoek toont aan dat wanneer mensen online vergadertools effectief gebruiken, ze de kwaliteit van hun vergaderingen verbeteren en tot 104 minuten per week kunnen besparen. Om je Meetings-score te bepalen, meet Microsoft het gebruik van best practices voor vergaderingen, waaronder het gebruik van video, het delen van schermen en het delen van apps en bestanden. Ze voegen voortdurend best practices toe aan dit rapport. Bekijk het bewijs.

Samenwerken op content

We meten het aantal mensen dat online maakt, leest en samenwerkt (bewerkt en deelt) voor dit deel van je score. Wanneer mensen samenwerken met online bestanden, bespaart elke persoon gemiddeld 100 minuten of bijna 2 uur per week.

Teamwerk

Mobiliteit

“De Productivity score” als rol aan specifieke personen

Je hoeft geen Global Administrator rollen uit te delen om gebruikers binenn de organisatie inzichten te geven. De activatie is eenmalig door een Global Administrator. Vanaf dan kan je met een reader account aan de slag.

Gebruikers toevoegen als global reader

Voeg administrators toe aan de rollen via Assign admins.

Adoptie meten kan op 5 manieren. Teams goed inrichten? Snelstart OneDrive.

Tagged: , ,
0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x