Samenwerken met meerdere personen op één bestand in Office 365
Samenwerken op één versie van een document kan enkel met Office 365.
Excel bestanden, PowerPoints, Word documenten kan je eenvoudig delen met collega’s of externe contacten en samen bewerken.
Vroeger moesten we het bestand afsluiten om te kunnen aanpassen, dat was erg lastig. Vandaag de dag kan je met meerdere gebruikers gelijktijdig werken in één versie.
Hieronder praktische instructies om zelf aan de slag te gaan!
Start vanuit Microsoft Teams
Kies Bestanden in een kanaal in Microsoft Teams. Druk op Nieuw en maak een Word-Document.
Geef je document een naam die begrijpbaar is, want later wil je dit document delen via Teams.
Je Word-document is aangemaakt.
Een bestand delen met collega’s
Druk bovenaan op Bestand.
Druk op delen aan de linkerzijde om je word-document te delen.
Kies om te delen met anderen.
Kopiër de koppeling en plaats deze in de chat naar je collega.
OF wijs je collega’s deze plaats in Microsoft Teams aan.
Je kan ook delen met specifieke personen zoals hieronder afgebeeld.
Druk op toepassen.
De ontvanger kan het document openen en bewerken
Een voorbeeld zie je in deze video.
Openen in de desktop applicatie
Als je bovenaan klikt op openen in desktop-app heb je de mogelijkheid om de volledige versie van Microsoft Word te gebruiken.
Of je nu werkt in de desktop applicatie of de Teams applicatie of de volledige teams web applicatie. De gebruiksvriendelijkheid speelt geen rol.
Delen van bestanden kan je op 8 verschillende manieren en verschillende plaatsen.