Berichtencentrum synchroniseren met Microsoft Planner
Elke dag zijn er wel kleine of grote aanpassingen binnen Microsoft 365. Sinds kort bestaat er de mogelijkheid om alle nieuwe berichten/aankondigingen in een Planner te krijgen en deze te distribueren naar betrokken partijen.
Maak een Microsoft Team
Maak een nieuw Team aan via deze blog.
Maak een nieuwe planner lijst
Maak een nieuwe planner takenlijst aan om de berichten uit het berichtencentrum weer te geven.
Maak een nieuw planner aan, of gebruik een bestaande planner.
Navigeer naar het berichtencentrum
Surf naar het administrator paneel van Microsoft 365: https://admin.microsoft.com/AdminPortal/Home#/MessageCenter
Druk op planner synhroniseren
Selecteer Synchronisatie instellen
Selecteer de gewenste planner
Selecteer welke updates je wil zien, je kan alles opnemen en later distribueren naar de juiste personen.
Druk op voltooien!
Een voorbeeld van taken van de laatste 7 dagen zie je hier.
Dankzij deze mogelijkheid heb je de flexibilteit om nieuwe aankondigingen beter op te volgen. Of te delegeren naar het team dat verantwoordelijk is voor de veranderingen binnen je organisatie.
Kanaal planner integreren met Microsoft Team
Sinds januari 2020 is het mogelijk om Microsoft Teams kanaal planner te activeren.