Automatisch back-up maken van je desktop, documenten an afbeeldingen met OneDrive

Automatisch back-up maken van je desktop, documenten an afbeeldingen met OneDrive

Wist je dat je eenvoudig back-ups kan maken van je desktop, documenten en/of afbeeldingen? Sinds kort kan je OneDrive for business gebruiken om een back-up voor al je persoonlijke bestanden te maken.

Het kan wel eens gebeuren dat je computer net crasht of dat je perongeluk bestanden verwijderd hebt. Een vorige versie wilt herstellen maar helaas geen oplossing meer kan helpen. Versiebeheer zit enkel inbegrepen in OneDrive. Een meerwaarde dus om deze automatische back-up in te schakelen om in de toekomst bestanden te kunnen herstellen.

Via deze blog kan je alvast aan de slag. Succes!

Login in OneDrive in Windows 10

Druk in verkenner -> OneDrive

Gebruik je Office 365 account om in te loggen in OneDrive

Stel back-up in van je desktop, documenten an afbeeldingen

Druk onderaan in de taakbalk met je rechtermuisknop op OneDrive

Selecteer Instellingen

Druk bij Back-up maken op: Back-up beheren

Back-ups van mappen beheren

Praktische tips over OneDrive hier!

Jasper Bernaers

Hallo, ik ben Jasper. Welkom op 365tips.be. Op deze website lees je artikels over ervaringen over O365, Microsoft Teams, Intune, Azure AD, Security... Veel leesplezier. Als je vragen hebt geef een reactie onder de artikels!

Geef een reactie