🔗 Hoe kan je Google Drive of Dropbox bestanden koppelen in Microsoft Teams?
Het is vaak een uitdaging om controle te houden op alle gebruikelijke cloud-platformen waarop documenten staan. Dropbox, Google Drive, WeTransfer,.. via deze integratie kan je Microsoft teams als overkoepelend platform gebruiken.
Wat is Google Drive?
Google Drive is een cloudopslag- en synchronisatieservice van Google. Het biedt gebruikers de mogelijkheid om bestanden op te slaan en te synchroniseren met hun computers, zodat ze altijd toegang hebben tot de laatste versie van hun bestanden, ongeacht waar ze zijn. Google Drive is geïntegreerd met andere Google-producten, zoals Google Docs, Sheets en Slides, waarmee gebruikers kunnen samenwerken aan documenten, spreadsheets en presentaties in realtime. Google Drive is beschikbaar voor verschillende platforms, waaronder computers, smartphones en tablets.
Cloudopslag toevoegen in Microsoft Teams
Druk in Teams op Cloudopslag toevoegen onder bestanden.
Selecteer een van de alternatieven qua cloudopslag zoals: Dropbox, Box, ShareFile of Google Drive.
Login met je Google of Dropbox account om toegang te geven dat Microsoft Teams de documenten van Google kan openen.
Als je MFA hebt geactiveerd moet je eerst door deze wizard gaan.
Geef Microsoft Teams het consent om je data aan te passen op je Google Drive. (in dit geval)
Dat is het!
Vanaf nu zijn al je bestanden raadpleegbaar vanuit Google Drive in Microsoft Teams.
Hoe kan ik enkel specifieke mappen (en niet alles) van google drive op een team kanaal krijgen?