Berichtencentrum synchroniseren met Microsoft Planner

Berichtencentrum synchroniseren met Microsoft Planner

Elke dag zijn er wel kleine of grote aanpassingen binnen Microsoft 365. Sinds kort bestaat er de mogelijkheid om alle nieuwe berichten/aankondigingen in een Planner te krijgen en deze te distribueren naar betrokken partijen.

Maak een Microsoft Team

Maak een nieuw Team aan via deze blog.

Maak een nieuwe planner lijst

Maak een nieuwe planner takenlijst aan om de berichten uit het berichtencentrum weer te geven.

Maak een nieuw planner aan, of gebruik een bestaande planner.

Navigeer naar het berichtencentrum

Surf naar het administrator paneel van Microsoft 365: https://admin.microsoft.com/AdminPortal/Home#/MessageCenter

Druk op planner synhroniseren

Selecteer Synchronisatie instellen

Selecteer de gewenste planner

Selecteer welke updates je wil zien, je kan alles opnemen en later distribueren naar de juiste personen.

Druk op voltooien!

Een voorbeeld van taken van de laatste 7 dagen zie je hier.

Dankzij deze mogelijkheid heb je de flexibilteit om nieuwe aankondigingen beter op te volgen. Of te delegeren naar het team dat verantwoordelijk is voor de veranderingen binnen je organisatie.

Jasper Bernaers

Hallo, ik ben Jasper. Sinds 1 januari 2020 gestart met 365tips.be. Op deze website lees je artikels over ervaringen over O365, Microsoft Teams, Intune, Azure AD, Security... Veel leesplezier. Als je vragen hebt geef een reactie onder de artikels!

Geef een reactie