Azure AD connect configuratie in 4 stappen – tutorial – Installatie

Azure Active Directory maakt een verbinding tussen on-premises active directory en Azure Active Directory.
Objecten worden gesynchroniseerd vanuit de lokale AD naar Azure Active Directory. Waar ook Office 365 deel van uitmaakt.
Prerequisites
Azure AD Connect integreerd alle gebruikers tussen on-premises Active Directory en de Office 365 Directory. (Azure AD)
Pas alle UPN’s aan naar het doel e-mail domein. (Domain toevoegen handleiding)
Maak het niet te verwarrend voor je gebruikers en kies één identifier — Een best-practise is de UPN aanpassen naar het e-mail adres. Vaak vragen Microsoft services zoals Skype of OneNote om in te loggen met je e-mail adres.

1. Download Azure AD Connect
- Download Azure AD Connect via deze link.
2. installeer Azure AD Connect
- Installeer Azure AD Connect op een server in je domein.
- Open het installatiebestand. Onderstaand scherm is het eerste dat je ziet.
- Klik Continue


3. Connect to Azure AD
- Vul je Azure AD Global Administrator account in
- Vul je wachtwoord in.

- Vul je wachtwoord nogmaals in (bij MFA)


Worden je domeinen niet standaard gezien? Voeg deze toe aan de hand van deze blog.

4. Connect to ADDS
- Vul je Active Directory Enterprise Administrator Credentials in



Dat is het!
- Alle gebruikers worden nu gesynchroniseerd van je on-premise Active Directory naar Office 365 / Azure AD.
- Belangrijk uiteraard is de UPN’s gelijk te stellen met het e-mail adres zodat je dezelfde login’s hebt als vandaag.

Lees ook
Verwijder Azure AD Connect en maak alle objecten cloud managed
Zoek een gebruiker in de MetaVerse van Azure AD Connect
Personen uitnodigen om Teams gratis te gebruiken
Micrososoft 365 implementatie in meerdere tenants uit 1 AD omgeving