365tips.be

Blogs over: Microsoft Teams, achtergronden, Intune, OneDrive, Exchange, Azure AD, Windows 10, Security, Tenant, Exchange, best-practice, tips en & tricks

💻 Hoe kan je een Windows toestel toevoegen in Microsoft Intune?

Integratie met Azure Active Directory en Microsoft 365

Dankzij Intune is je apparaat bekend in Azure Active Directory en geniet je van veel voordelen zoals:

  • Single-sign on in Microsoft Edge browser.
  • Automatische configuratie van je Outlook applicaties.
  • Eenvoudiger inloggen op OneDrive, OneNote en alle andere Office 365 applicaties.
  • Beheer van je Windows 10 toestel, maar ook je mobiele toestellen of je Android smartphones, tablets.
  • Controle van Windows updates.
  • De mogelijkheid om software te distribueren naar deze toestellen op een eenvoudige manier.

Complexe GPO’s naar CSP policies

In Microsoft Intune heb je de mogelijkheid om je complexe Group-policies te migreren of om te zetten naar Intune. Dit geeft meer controle, en is vaak eenvoudiger om te implementeren.

Voorbereidende stappen

Allereerst voeg je e-mail domein toe + de records Cname records voor Intune. hier.

een 2de voorbereidende stap is via deze URL de MDM user scope op ALL zetten. Vervolgens de MAM user scope op ALL. Meer informatie kan je hier terugvinden.

1. Start je Windows 10 of Windows 11 computer op en klik op start

2. Klik op instellingen en kies accounts

3. Klik op verbinden in het menu ‘toegang tot werk of school’

4. Vul je login gegevens in van een Microsoft 365 Account verbonden aan de Intune tenant

5. Vul je wachtwoord in

Alles in orde!

Vanaf nu kan je dit toestel beheren met Microsoft Intune

Let op: Een computer in beheer nemen los van Microsoft Autopilot geeft de oorspronkelijke gebruiker veel meer rechten dan nodig. De originele gebruiker blijft beschikken over Administrator rechten.

Over de auteur

Tagged: , , , , , , , , , , ,
0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

2 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Tim Van Caeyzeele
Tim Van Caeyzeele
1 jaar geleden

Ik ben op zoek naar hoe ik computers moet toevoegen in Intune die reeds hun work account toegevoegd kregen van de tijd voor dat ze een licentie hadden die hun recht geeft op intune.

Verwijderen en opnieuw toevoegen zal wel helpen, maar is er geen andere manier om dit automatisch te laten gebeuren?

concreet: we stapten over van Office E3 naar M365 BP waardoor we nu Intune kunnen gebruiken. End users merken die switch van licentie niet, maar we willen wel de pc’s in intune krijgen…

2
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
%d bloggers liken dit: