365tips.be

De beste Microsoft 365 tips op het web

📊 Hoe kan je een Excel-document beveiligen met een wachtwoord of het wachtwoord verwijderen?

Wachtwoordbeveiliging in Microsoft Excel wordt vaak gebruikt om belangrijke data te beschermen. Als je een Excel-bestand in Microsoft Teams plaats is het vaak volledig zichtbaar voor andere collega’s.

Door beveiliging in te stellen kunnen ongewenste mensen geen toegang krijgen of gedeeltelijke toegang. Dit kan wijzigingen voorkomen tenzij door de eigenaar.

Het een wachtwoord van een Excel bestand verwijderen?

Open de beveiligde spreadsheet, ga naar het tabblad ‘Review’ en klik op het pictogram ‘Blad beveiligen opheffen’.

Druk vervolgens het wachtwoord in en druk op OK.

Het is ook mogelijk om één tablad te beschermen met Microsoft Excel. Druk onderaan op de gewenste pagina en druk op beschermen.

Hoe kan je een Excel-werkblad beveiligen met een wachtwoord?

Druk bovenaan op Review.

Klik vervolgens op bescherm dit document.

Kies bovenaan een wachtwoord dat je wenst in te stellen. Als je dit veld leeg laat is er geen wachtwoord ingesteld.

Druk op OK.

Lees ook

Hoe niet opgeslagen Word of Excel documenten herstellen?
Hoe kan u de Microsoft Editor voor Word en Excel gebruiken?
Hoe online werken met Word, Excel of PowerPoint in Microsoft Office 365
#4 Microsoft Lists – Een Excel bestand omzetten naar een Lijst
Maak een SharePoint lijst vanuit Excel in Microsoft Teams

Tagged:
0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x