Hoe een Office 365 groep of distributiegroep verwijderen met PowerShell

Een Office 365 groep verwijderen via het admincenter
Surf naar https://admin.microsoft.com – Selecteer links bij Teams & Groups -> Actieve Teams en groepen
Kies het team dat je wenst te verwijderen -> druk op verwijderen

Een Office 365 groep verwijderen via het Exchange Control Panel
Surf naar het Exchange Control Panel: http://outlook.office.com/ecp
Selecteer groepen en verwijder de Office 365 groep.

Login via PowerShell in Azure AD
Handleiding: Hoe Azure AD preview module installeren met PowerShell
Open Powershell als administrator

Installeer de PowerShell module van Azure AD
Run de volgende lijn in PowerShell:
install-package -Name AzureAD
Maak verbinding met AzureAD via PowerShell
Connect-AzureAD
Haal alle verwijderde Office 365 groepen op
Via dit commando kan je alle Office 365 groepen ophalen:
'Get-AzureADMSDeletedGroup'
Verwijder een Office 365 Groep met Powershell – hard delete
Kopier het ID na het get-commando en plaats ddit na -ID zoals in de onderstaande screenshot.
'Remove-AzureADMSDeletedDirectoryObject -Id 199e5c7....'

Lees ook
Starten met Powershell voor het beheer van Microsoft 365
Hoe beheer je Microsoft Teams met Azure Cloud Shell
Tutorial: Hoe Microsoft Teams aanmaken en beheren via PowerShell?