Hoe een Office 365 groep of distributiegroep verwijderen met PowerShell

Hoe een Office 365 groep of distributiegroep verwijderen met PowerShell

Een Office 365 groep verwijderen via het admincenter

Surf naar https://admin.microsoft.com – Selecteer links bij Teams & Groups -> Actieve Teams en groepen

Kies het team dat je wenst te verwijderen -> druk op verwijderen

Een Office 365 groep verwijderen via het Exchange Control Panel

Surf naar het Exchange Control Panel: http://outlook.office.com/ecp

Selecteer groepen en verwijder de Office 365 groep.

Login via PowerShell in Azure AD

Handleiding: Hoe Azure AD preview module installeren met PowerShell

Open Powershell als administrator

Installeer de PowerShell module van Azure AD

Run de volgende lijn in PowerShell:

install-package -Name AzureAD

Maak verbinding met AzureAD via PowerShell

Connect-AzureAD

Haal alle verwijderde Office 365 groepen op

Via dit commando kan je alle Office 365 groepen ophalen:

'Get-AzureADMSDeletedGroup'

Verwijder een Office 365 Groep met Powershell – hard delete

Kopier het ID na het get-commando en plaats ddit na -ID zoals in de onderstaande screenshot.

'Remove-AzureADMSDeletedDirectoryObject -Id 199e5c7....'

Lees ook

Starten met Powershell voor het beheer van Microsoft 365
Hoe beheer je Microsoft Teams met Azure Cloud Shell
Tutorial: Hoe Microsoft Teams aanmaken en beheren via PowerShell?

Jasper Bernaers

Jasper Bernaers

Welkom op 365tips.be. Op deze website lees je artikels en ervaringen over Office 365 met focus op Microsoft Teams. Stel me gerust een vraag en ik antwoord in een blogpost. Help ook anderen door reacties te geven onderaan de artikels. Deze blog is gemaakt in het Nederlands. De meertalige website is aangeboden met best-effort machine vertaling.
0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x