365tips.be

Blogs over: Microsoft Teams, achtergronden, Intune, OneDrive, Exchange, Azure AD, Windows 10, Security, Tenant, Exchange, best-practice, tips en & tricks

Hoe een Office 365 groep of distributiegroep verwijderen met PowerShell

Een Office 365 groep verwijderen via het admincenter

Surf naar https://admin.microsoft.com – Selecteer links bij Teams & Groups -> Actieve Teams en groepen

Kies het team dat je wenst te verwijderen -> druk op verwijderen

Een Office 365 groep verwijderen via het Exchange Control Panel

Surf naar het Exchange Control Panel: http://outlook.office.com/ecp

Selecteer groepen en verwijder de Office 365 groep.

Login via PowerShell in Azure AD

Handleiding: Hoe Azure AD preview module installeren met PowerShell

Open Powershell als administrator

Installeer de PowerShell module van Azure AD

Run de volgende lijn in PowerShell:

install-package -Name AzureAD

Maak verbinding met AzureAD via PowerShell

Connect-AzureAD

Haal alle verwijderde Office 365 groepen op

Via dit commando kan je alle Office 365 groepen ophalen:

'Get-AzureADMSDeletedGroup'

Verwijder een Office 365 Groep met Powershell – hard delete

Kopier het ID na het get-commando en plaats ddit na -ID zoals in de onderstaande screenshot.

'Remove-AzureADMSDeletedDirectoryObject -Id 199e5c7....'

Lees ook

Starten met Powershell voor het beheer van Microsoft 365
Hoe beheer je Microsoft Teams met Azure Cloud Shell
Tutorial: Hoe Microsoft Teams aanmaken en beheren via PowerShell?

Over de auteur

Tagged: , ,
0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x