Starten met Planner(taken) in Microsoft Teams

Starten met Planner(taken) in Microsoft Teams

Een praktische snelstart om Microsoft Teams taken aan te maken kan je hieronder vinden. heb je nog geen test omgeving? (tenant) Maak dan vlug eentje aan! Heb je nog geen test team-site volg dan deze blog. Veel succes!

Planner uitleg — Tips van Thijs!

Kanaal planner integreren met Microsoft Team

Sinds januari 2020 is het mogelijk om Microsoft Teams kanaal planner te activeren.

Open je Planner(taken) via Microsoft Teams

Open je Microsoft Teams programma. Druk aan de linkerkant op de 3 bolletjes, selecteer Planner.

Alle taken op Ă©Ă©n plaats

In deze standaard weergave zie je enderzijds je eigen Taken, belangrijke taken, geplande en toegewezen aan jezelf.

In dit globale overzicht zie je alle taken die aan jou zijn toegewezen. Dit kunnen taken zijn die je zelf hebt aangemaakt maar ook taken die gedeleerd werden aan jou via andere teams. Het is effectief zo dat alle taken op Ă©Ă©n plaats komen. Microsoft TODO taken komen sinds kort ook in dit overzicht.

Zelf een taak toevoegen

Via Microsoft Teams kan je een eigen taak toevoegen.

Selecteer Taak toevoegen. Kies in welk Team je deze taak wenst op te slaan. Hier is het belangrijk dat je het team kiest waarin je transparantie wenst te geven naar je eigen workload. Als deelnemers geen deel uitmaken van Project X (in dit geval) kunnen ze niet zien welke taken jij behandeld.

Je recente taak raadplegen via Microsoft Teams

Alle recent aangemaakte taken kan je raadplegen via het overzicht hierboven. Als je terug naar het begin wenst te gaan kan je Planner opnieuw oproepen via de linkerbalk in Microsoft Teams.

Taken aanpassen

Taken kan je aanpassen naar buckets, dit zijn categorieën waarmee je aan de slag kan gaan om structuur te brengen in je taken. Deelnemers kunnen deze categorieën ook raadplegen.

Bucket = categorieën
Voortgang = Bijvoorbeeld: Voltooid
Prioriteit = De snelheid waarmee deze taak afgehandeld zal of moet worden
begin & einddatum kunnen je helpen om transparant te communiceren en andere inzicht te geven in je agenda.
Notities: Om andere meer context te geven van je taak.
Controlelijsten kan je gebruiken om deeltaken in kaart te brengen.

Jasper

Jasper

Welkom op 365tips.be. Op deze website lees je artikels en ervaringen over Office 365 met focus op Microsoft Teams. Stel me gerust een vraag en ik antwoord in een blogpost. Help ook anderen door reacties te geven onderaan de artikels.

3 thoughts on “Starten met Planner(taken) in Microsoft Teams

    1. Hoi Annelies, wat je kan doen ins een planner maken in een gewoon kanaal en deze dan benaderen via een privé-kanaal. Toch blijft het omslachtig. In dat geval kan je beter een apart team aanmaken.

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: