Statusopties | Afwezigheidsbericht instellen in Microsoft Teams

Statusopties | Afwezigheidsbericht instellen in Microsoft Teams

Tijd voor vakantie?

Of wil je je collega’s op de hoogte stellen wanneer ze je best contacteren via Microsoft Teams door een afwezigheidsberichtje achter te laten? 

Allereerst is het aangeraden om een out-of-office in te stellen in je Office 365 mailbox. In deze blog leg ik uit hoe je een afwezigheidsbericht in Microsoft Teams kan instellen. 

Out Of Office instellen in Microsoft Teams

Open Microsoft Teams — rechtsboven op je profiel.

Selecteer Statusbericht instellen in het menu.

Aan de rechterkant kan je een STATUS-bericht zetten. Dit bericht kan iedereen raadplegen die contact maakt via Microsoft Teams.

Het is ook mogelijk om Out of Office in te stellen door op: “Schedule out of office” te klikken.

Na de activatie is het best even te testen door een mailtje te sturen met een ander e-mail adres. Krijg je geen reactie. Stel dan zeker je e-mail Out Of Office in via deze blog.

Jasper

Jasper

Welkom op 365tips.be. Op deze website lees je artikels en ervaringen over Office 365 met focus op Microsoft Teams. Stel me gerust een vraag en ik antwoord in een blogpost. Help ook andere door reacties te geven onderaan de artikels.

Geef een reactie