🛠️ Hoe niet opgeslagen Word of Excel documenten herstellen?
Wanneer je computerproblemen hebt stopt Microsoft Excel of Word vaak met werken. Dit resulteert vervolgens in het verlies van bestanden. Een van de belangrijkste tips is om je bestanden steeds op te slaan op Onedrive voor consumenten (gratis) of OneDrive for Business. Als je bestanden opslaat op OneDrive dan maakt je computer bij elke wijziging automatisch een update in de Cloud.
In dit artikel lees je hoe je bestanden kan herstellen die niet op OneDrive zijn geplaats. Wel op je computer.
Zoeken naar Word backup bestanden in verkenner
Namen van back-upbestanden van Word hebben de extensie “.wbk”. Als u de optie “reservekopie” hebt geselecteerd in Word, is er mogelijk een reservekopie van het bestand.
Om te controleren of deze optie is ingeschakeld, ga naar: Bestand>Opties>Geavanceerd, blader omlaag naar de sectie Opslaan en selecteer: Altijd een reservekopie maken.
Als je een Microsoft 365-abonnement hebt, controleer dan deze twee maplocaties voor een back-upbestand:
- C:\Users<UserName>\AppData\Roaming\Microsoft\Word
- C:\Users<UserName>\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles
Om de reservekopie van het bestand te vinden, selecteer je Start. Druk vervolgens .wbk in het zoekvak en drukt u vervolgens op Enter. Met deze zoek query kan je alle reservebestanden terugvinden voor Microsoft Word.
Bestanden herstellen via Microsoft Word, PowerPoint of Excel
Start Microsoft Word en kies vervolgens Open, kies onderaan bij de tab Recent voor: Recover Unsaved Documents.
Dit kan je ook bij Microsoft PowerPoint.
Of Bij Microsoft Excel.
Lees ook
Hoe een voetnoot toevoegen in Microsoft Word? – Office 365
Hoe verwijder je een pagina in Microsoft Word?
Handleiding: Hoe voorkomen dat nieuwe Microsoft Teams kunnen aangemaakt worden?
Handleiding: Activeer Dark Mode in Microsoft Word Office 365
Hoe een Word-document opslaan als pdf